Project Detail

Clubcampagnes voor ledenwerving

Beheerder

Ruwan van Leeuwen

Start Datum

2018-04-01

Eind datum

2018-09-01

Het binden van nieuwe leden bij de club op een creatieve en altijd opvallende manier in de omgeving. Uitgedragen door jongeren die andere jongeren interesseren om te gaan sporten.

Value Proposition

Jongeren binden tot de hockeysport door ze kennis te laten maken op plekken waar zij zich bevinden. Promotiecampagnes ontwikkelen die ook echt de doelgroep aanspreken met een medium waarop zij zich begeven.

Revenue Model

Clubs kunnen middels een standaard businessmodel iedere campagne eigen maken. Het businessmodel is uit te breiden tot hoever een club wilt.

Tooling, Methods, Data

Statistiek onderzoek, verklarende en beschrijvende analyses, doelgroep analyses, interne ledenanalyse, interne managementanalyse, brainstorming, mindmapping.

Expertise Knowledge

Jongerenambassadeurs die de campagnes uitdragen naar de directe doelgroep. Jongeren die het gaaf vinden om zichzelf voor de club te vertegenwoordigen en vrienden/vriendinnen te binden.

Confidentiality

Vertrouwelijk karakter komt vooral naar voren tijdens try-outs, inschrijf avonden of kijkavonden. Hier wordt aan jongeren getoond wat de sport inhoudt, hoe je het speelt, hoe het clubhuis eruit ziet. Het onderzoek is 100% een vertrouwelijke basis aangezien het anoniem is, de diepte interviews niet.

Big Data Factor

De kengetallen van de gemeentes, demografische, geografische en sociaal economische factoren zijn erg belangrijk. Daarnaast ook de kanalen waar jongeren aanwezig zijn .

Organizations and People Involved

Sportclubs: Bestuur, technische commissie, trainers, coaches. Gemeente: Wethouder voor Sport en Welzijn. Landelijke kennis instituties: CBS, sportinnovatie centra

Key Success Factors

Jongeren aanspreken op een manier zoals zij benaderd willen worden. Het doorgeven van niet alleen een gevoel van een leuke sport vinden maar ook geaccepteerd worden. Daarnaast is het concept altijd breed inzetbaar voor verschillende sporten. Ook hierin kunnen samenwerkingen ontstaan tussen sportclubs die normaal niets met elkaar te maken hebben.

Target Customer Audience

Het bestuur van de clubs en de leden.

Solution Summary

Een saamhorigheidsgevoel creëren waarbij jongeren zich in een veilige omgeving kunnen ontwikkelen en haar beleving kunnen doorgeven aan nieuwe leden.

  Share

Organisaties

The Amigos

Gerelateerd Nieuws

Gerelateerde Projecten

Gerelateerde Organisaties