Project Detail

Beach sportpark

Beheerder

Joris Gieske

Contact

0634239881

joris@beachstadium.com

Start Datum

2016-05-01

Eind datum

2017-03-01

Beachsporten zijn al jaren populair. Met The Hague Beach Stadium (THBS) beschikt Nederland over een goede accommodatie om beach-topsport te faciliteren. Echter ontbreken breedtesportlocaties aan het strand waar structureel en betaalbaar beachsporten kunnen worden beoefend. Daar wil het Beachsportpark op het strand van Scheveningen verandering inbrengen. The Hague Beach Stadium (THBS) heeft de ambitie om in 2016 een multi beachsport voorziening neer te zetten om sporten op het strand in de breedste zin te stimuleren. Het idee van een breedtesportlocatie aan het strand waar structureel en betaalbaar aan beachsport kan worden gedaan is uniek in Nederland en sluit goed aan bij de huidige populariteit van deze sporten. Op dit moment is de uitwerking van het idee lokaal gericht, maar het Topteam Sport ziet ook mogelijkheden voor landelijke verspreiding.

Value Proposition

Nergens in Europa is er een plek aan het strand waar men structureel meer dan tien beachsporten tegelijkertijd kan beoefenen. Daarnaast zal er nergens een locatie zijn waar zoveel verschillende type gebruikers (individuen, bedrijven, scholen, aanbieders van vitaliteitsprogramma’s en organisatoren van festivals) gebruik gaan maken van de faciliteiten.

Revenue Model

Samenwerkingsverbanden met sportverenigingen, scholen, overheidsinstanties, bedrijven, wijkverenigingen en aanbieders van vitaliteitsprogramma’s zullen zorgen voor een vaste inkomstenstroom voor het Beachsportpark. Daarnaast kunnen bezoekers/passanten van THBS tegen een kleine vergoeding gebruik maken van de facilitieit.

Tooling, Methods, Data

Hardware: - sportmaterialen Software: - Websites met inschrijfmodules

Expertise Knowledge

- Kennis van het bouwen van plug and play beachsportparken (technisch maar ook de look and feel) - Sales

Confidentiality

nee.

Organizations and People Involved

Ministerie van VWS/ Sportinnovator: subsidie verstrekker Gemeente (in dit geval Den Haag): Stimuleren van bewegen in de buitenlucht The Hague Beach Stadium: innoveren, faciliteren en promoten

Key Success Factors

Kwalitatief: Realisatie van een Beachsportpark met tien sporten waar alle geledingen van de samenleving zich thuis voelen en iedereen van jong tot oud op een veilige en professionele manier kan sporten. Kwantitatief: • 1.000 individuele sporters in de eerste vijf maanden • 200 individuele sporters met een vijf maanden abonnement • 20 bedrijven die aan het vitaliteitsprogramma deelnemen • 20 organisaties die hun medewerkers structureel laten sporten • 30 verschillende scholen sporten die sporten Eind 2017 moet er een blauwdruk liggen voor een 'plug and play' beach sport park liggen

Target Customer Audience

Iedereen tussen de 8 en 80 jaar die vitaal wil blijven door te bewegen in de buitenlucht. Dit kunnen particulieren, scholen, organisaties, overheden, sportverenigingenen etc. Uiteindelijk profiteert de gebruiker en de ambitie is om een bijdrage te leveren aan een vitale maatschappij

  Share

Artikelen

Gerelateerd Nieuws

Gerelateerde Projecten

Gerelateerde Organisaties